Sider

fredag 2. desember 2016

Pjona votter, Handschuhe, Mittens

Årets "Koffermarkt" i byen vår nærmer seg med stormskritt.
Dette er en form for marked
som har slått godt an i tysktalende land.
Man tar en gammel koffert, helst VELDIG gammel,
dekorerer den etter årstid og tema for markedet,
og så blir all slags selvlagede varer solgt fra den kofferten.
Denne gangen er det selvsagt JUL som er tema.
Kofferten min er enda ikke ferdig pyntet,
men innholdet vokser, sakte men sikkert.
Allerede om en uke må alt være klappet og klart.
Da er det Koffermarkt lørdag og søndag.

Jeg har pjonet noen votter som skal bli med på markedet.
Jeg har egentlig liten erfaring i å pjone,
men i fjor fikk jeg iallfall solgt en del av vottene jeg hadde med.

I år har jeg brukt Drops Alpaca.
Noen av vottene er lett tovet for hånd.
Ellers bare børster jeg dem både innvendig og utvendig.

Her er et lite knippe:


1 kommentar:

  1. These mittens are beautifully made Liv and I hope the market is busy and you sell lots of them. I love the idea of have a specially decorated suitcase filled with your lovely things. Thank you so much for becoming a
    follower. x

    SvarSlett

Populære innlegg